Guardian

Persoonlijke bijstand in geval van nood, overal in België! *

Dankzij Guardian, biedt Verisure u 24/7 bijstand, wanneer u deze het meeste nodig heeft.

Deze dienst is gratis voor alle Verisure klanten.

Hoe werkt Guardian?

Guardian is een hulpmiddel voor persoonlijke bijstand voor alle Verisure klanten. Er zijn twee opties:

SOS-knop

Er doet zich thuis of buitenshuis een incident voor?

  • Gebruik de persoonlijke SOS-knop die makkelijk toegankelijk is op uw telefoon.
  • Het SOS-signaal en uw locatie worden verstuurd naar de alarmcentrale van Verisure.
  • Onze alarmcentrale neemt contact op met u en/of uw contactpersonen.
  • Indien nodig, verwittigen we ook de hulpdiensten. **
  • Automatische updates over uw locatie worden doorgestuurd naar Verisure zolang het incident actief is.
Guardian Verisure

SOS-Timer

U voelt zich niet veilig of gaat een risicovolle activiteit uitvoeren?

  • Stel de SOS-Timer in, een timer die de periode overbrugt waarin u een risico loopt.
  • Automatische updates over uw locatie worden doorgestuurd naar Verisure zolang de timer loopt.
  • Een SOS-signaal (en uw locatie) wordt automatisch verstuurd naar Verisure wanneer de timer afloopt en u nog niet bevestigd heeft dat u in veiligheid bent.
  • U krijgt reminders voordat de timer afloopt en u kan op elk moment de tijdsduur wijzigen (timer verlengen of verkorten).
  • Onze alarmcentrale neemt contact op met u en/of uw contactpersonen.
  • Indien nodig, verwittigen we ook de hulpdiensten. **

U wilt Guardian activeren?

Deze dienst is gratis voor alle Verisure klanten. U vindt alle nodige info over de activatie van Guardian in uw Verisure applicatie.

Iedere gebruiker dient zijn eigen persoonlijke account te hebben. Het is niet mogelijk om dezelfde account te delen op verschillende telefoons en hiermee Guardian te gebruiken. U kan gratis nieuwe accounts aanmaken voor alle gezinsleden.

* De dienst is bruikbaar in België, we kunnen geen beroep doen op de hulpdiensten indien u zich in het buitenland bevindt. Bel meteen 112 in Europa of het lokale nummer van de hulpdiensten buiten Europa.
** We kunnen enkel de hulpdiensten verwittigen bij een geverifieerd noodgeval, door u of één van uw contactpersonen.

Veelgestelde vragen

  • Hoeveel personen in mijn gezin kunnen Guardian gebruiken? Hoeveel personen in mijn gezin kunnen Guardian gebruiken?

    Er is geen beperking op het aantal personen. Ze dienen enkel een account te hebben die verbonden is met een Verisure installatie waarvoor Guardian actief is. Iedere gebruiker dient zijn eigen persoonlijke account te hebben. Het is niet mogelijk om dezelfde account te delen op verschillende telefoons en hiermeer Guardian te gebruiken. U kan gratis nieuwe accounts aanmaken voor alle gezinsleden. Enkel de verantwoordelijke van het systeem, de beheerders en beperkte gebruikers kunnen Guardian gebruiken. Minimum gebruikers hebben geen toegang.

  • Heeft mijn gezin of iemand van mijn contactpersonen toegang tot mijn locatie? Heeft mijn gezin of iemand van mijn contactpersonen toegang tot mijn locatie?

  • Elke keer ik Guardian wil gebruiken, moet ik de Verisure app openen. Is er een snellere manier? Elke keer ik Guardian wil gebruiken, moet ik de Verisure app openen. Is er een snellere manier?

  • Kan ik Guardian SOS gebruiken om een noodsituatie te melden waar ik niet bij betrokken ben? Kan ik Guardian SOS gebruiken om een noodsituatie te melden waar ik niet bij betrokken ben?

  • Wat gebeurt er wanneer ik geen bereik meer heb tijdens een actieve SOS-timer sessie? Wat gebeurt er wanneer ik geen bereik meer heb tijdens een actieve SOS-timer sessie?

  • Wat indien ik geen internetbereik heb?​ Wat indien ik geen internetbereik heb?​

  • Indien ik een SOS-timer sessie start en mijn batterij leegloopt, werkt dit dan?​ Indien ik een SOS-timer sessie start en mijn batterij leegloopt, werkt dit dan?​