Hoe lees ik mijn factuur?



 

Is uw factuur niet helemaal duidelijk en hebt u nog vragen?

 

Hieronder overlopen we stap voor stap de structuur van uw factuur. Uw factuur bestaat uit minstens 2 pagina's:

 

Op de eerste pagina vindt u een samenvatting, de betaalinstructies en het overschrijvingsformulier.

 

Op de tweede pagina vindt u de verschillende elementen die gefactureerd worden.


1. De gegevens van uw factuur

Hier vindt u de administratieve gegevens van uw factuur terug:

● Het factuurnummer

● Uw klantnummer

● De facturatiedatum

● De vervaldatum

 

Aarzel niet om deze informatie te vermelden wanneer u contact opneemt met onze klantendienst. Dit laat ons toe om zo snel mogelijk uw gegevens terug te vinden en u een optimale dienstverlening te bieden.

2. Een snel betaaloverzicht

In het blauwe kader vindt u de informatie die nodig is voor uw betaling, alles in één simpele oogopslag. U vindt er:

● Het te betalen bedrag

● De vervaldatum, voor deze datum moet de betaling gedaan zijn

● De IBAN & BIC gegevens van de Verisure bankrekening, u doet de overschrijving naar dit nummer.

● De gestructureerde mededeling die u dient te vermelden tijdens de betaling. Dankzij de gestructureerde mededeling op uw overschrijving kunnen we een onmiddellijke behandeling van uw betaling garanderen. Gebruik enkel de gestructureerde mededeling die zich op uw factuur bevindt.

3. De overschrijving

Dankzij de gestructureerde mededeling op uw overschrijving kunnen we een onmiddellijke behandeling van uw betaling garanderen. Als u uw eigen bankoverschrijving gebruikt of wanneer u meteen aan het loket van uw bank betaalt, vermeld dan altijd de gestructureerde mededeling. Gebruik enkel de gestructureerde mededeling die zich op uw factuur bevindt.

4. Het detail

Op de tweede pagina lichten we in detail de verschillende artikels toe die gefactureerd worden. Op uw eerste factuur vindt u naast uw meldkamerabonnement de installatiekosten.

 

Het BTW-tarief dat van toepassing is op het artikel:
Het BTW-tarief is altijd 21% voor het meldkamerabonnement. Voor de installatiekosten hangt het tarief af van de ouderdam van uw woning.
Ouderdom van uw woning: indien uw woning sinds meer dan 10 jaar bewoond is geniet u van een BTW van 6% op de installatie van uw alarmsysteem. Indien uw woning sinds minder dan 10 jaar bewoond is, is een BTW-tarief van 21% van toepassing.  

Solutions for the smart home

5. Het detail - De artikels

A. Hier vindt u uw installatienummer terug en het adres waar uw systeem geïnstalleerd werd.

B. Uw componenten: hier vindt u uw alarmsysteem en eventuele bijkomende componenten terug.

 

C. Uw meldkamerabonnement: het bedrag op uw eerste factuur kan hoger zijn dan wat er in uw contract staat. Dit komt door een pro rata. U betaalt de abonnementskosten altijd vooruit. Om alle betalingen synchroon te laten verlopen kan het zijn dat u een aantal dagen van de maand waarin de installatie heeft plaatsgevonden nog dient te betalen. Dit is een eenmalig gegeven.

 

D. Onderhoudspakket: het jaarlijkse onderhoud van uw alarmsysteem is wettelijk verplicht. Met het onderhoudspakket is deze dienst inbegrepen in uw abonnement.

 

E. Korting: indien u een korting op uw meldkamerabonnement geniet, wordt dit hier weergegeven onder de titel "Korting".

Hebt u een andere vraag over uw factuur?

FAQ: Ik begrijp de bedragen van mijn eerste factuur niet.

Uw eerste Verisure factuur zal qua abonnementskosten steeds wat duurder uitvallen dan u had verwacht. Elke factuur omvat immers zowel het abonnement van de lopende maand, alsook de abonnementskosten voor de volgende factureringsperiode.

We geven u een voorbeeld: we activeerden uw installatie op 23 maart. Op 25 maart ontvangt u uw eerste factuur. Daarop staat het abonnementsgeld van 23 maart tot 31 maart en dat van 1 april tot en met 30 april. U betaalt dus de volledige maand april en de laatste 9 dagen van de maand maart. Dit verklaart het hogere bedrag. Dit is een eenmalig gegeven.


Ik wil mijn domiciliëring activeren

Geniet van nog meer gemoedsrust en activeer nu uw domiciliëring. U hoeft zelf niet meer aan uw betalingen te denken!

Ik wil mijn facturen per e-mail ontvangen

Ontvang uw facturen voortaan enkel via e-mail!

FAQ

Ontdek de veelgestelde vragen over uw factuur en betalingen.

 

Overzicht

Verkoop en informatie: 0800-90 000

Klantendienst: 078-365 7 24

care@verisure.be 

RPR Brussel BE 0459.866.904 - Erkenning als beveiligingsonderneming: 20.1325.07 - Erkenning als bewakingsonderneming: 16.1025.11

Vigilis

Verisure veelgestelde vragen

Verisure is de nieuwe naam van Securitas Direct huisalarmen. Dankzij ons duurzaam platform en onze samenwerking met toegewijde professionele specialisten kunnen wij een uniek assortiment producten en diensten aanbieden voor alarmsystemen en voor het slimme huis. Verbinding met onze eigen meldkamer met 24/24 bewaking, gratis interventie van een bewaker en een professionele alarminstallatie zijn de pijlers van ons aanbod.

Alle producten en diensten voor het huis zijn met het alarmsysteem verbonden, zodat u ze vanop afstand kunt bedienen en controleren, bv. via uw GSM. Dankzij ons duurzaam platform en onze samenwerking met toegewijde professionele specialisten kunnen wij een unieke reeks producten en diensten op het gebied van alarmsystemen en domotica aanbieden. Wij bieden verschillende diensten aan: inbraak, alarm, energie, klimaat en persoonlijk veiligheidsalarm. Wij voegen voortdurend nieuwe slimme diensten toe om uw dagelijkse leven eenvoudiger en comfortabeler te maken.

De Verisure community

Facebook

Delen