FAQ

@Home SOS

  • Kan ik @Home en @Home SOS desactiveren ?

    Ja, @Home en @Home SOS kunnen op elk moment gedesactiveerd worden via de Verisure app.

  • Werkt @Home SOS ook wanneer mijn smartphone geen netwerkverbinding heeft ?

    Neen, @Home SOS functioneert enkel wanneer uw telefoon een werkende netwerkverbinding heeft en mobiele gegevens doorgestuurd kunnen worden.

  • Kan u mijn locatie bekijken via @Home of @Home SOS ?

    Via de @Home functie kunnen we uw locatie niet tracken. Enkel wanneer er een alarm gegenereerd wordt, kunnen onze diensten deze functie gebruiken om te checken wie ter plaatse is. (geen andere locaties zichtbaar)
    Wanneer de @Home SOS functie gebruikt wordt, stuurt deze uw GPS coordinaten naar onze alarmcentrale. Deze gegevens worden nooit gedeeld met derden of gebruikt voor andere doeleinden.

  • Kan ik @Home SOS gebruiken op verschillende toestellen ?

    Ja, elke gebruiker met een persoonlijke account voor de Verisure app (1 gebruiker per toestel) kan @Home SOS activeren en gebruiken wanneer hij aanwezig is waar het Verisure alarmsysteem geïnstalleerd is.

    INFO: Om @Home te activeren, moet elke gebruiker van de Verisure App over een eigen login en wachtwoord beschikken. U kan @Home niet op meerdere apparaten activeren als u dezelfde gebruikers-ID op deze verschillende apparaten gebruikt.

Administratie

Alarm onderhoud

  • Diensten – Officiële partners van Verisure

    Verisure wordt bij u in de buurt vertegenwoordigd door onze lokale alarminstallateurs, ook wel partners genoemd. Zij zijn gespecialiseerd in onze technologie en alarmsystemen. De alarminstallateur helpt u om de meest geschikte Verisure-alarmoplossing te kiezen voor uw woning.

    Onze alarminstallateurs zijn:

    • CEVV Technical Services
    • Electrone
    • LRC Safety
    • Celds
    • CallExcell

     

  • Diensten – Kan ik de onderhoudsdienst terug afmelden?

    Ja. Het betreft een overeenkomst van 12 maanden met maandelijkse facturatie, die stilzwijgend wordt verlengd voor eenzelfde periode.  Na 12 maanden kunt u ten allen tijde opzeggen met inachtneming van een opzegperiode van 2 maanden.

    Dit onderhoudspakket is een aanvulling op de overeenkomst voor de alarmdienst van Securitas Direct en de bijhorende Algemene Voorwaarden.  Wanneer de overeenkomst voor de alarmdienst  wordt beëindigd dan zal dit onderhoudscontract op hetzelfde tijdstip een einde nemen.

  • Diensten – Wat moet ik doen om deze onderhoudsdienst te activeren?

    Wij sturen u een bevestigingsmail voor het activeren van het onderhoudspakket. Verder hoeft u niets te doen en wordt het onderhoud voortaan door de Verisure dienst afgehandeld. Mocht u om de een of andere reden alsnog willen afzien van dit interessante aanbod kan dat binnen de 14 dagen na ontvangst van deze e-mail.

    Bovenop de voordelen dat het makkelijker en goedkoper is geniet u nu van een korting: betaal de eerste 12 maanden 7.50€ per maand in plaats van 10€!

  • Diensten – Wat controleren jullie tijdens het onderhoud op afstand?

    Onze erkende meldkamer kan vanop afstand de functies van het beveiligingssysteem controleren. Zo zullen wij een controle uitvoeren op:

    – de functies voor het in-en uitschakelen van het systeem

    – de ingestelde vertraging bij binnenkomen en buitengaan

    – de goede werking van de componenten van het systeem

    – de sabotagemeldingen

    – de doormelding van alarmen

    – de signaalsterkte

App & My Pages

  • My Pages – Hoe moet ik My Pages activeren?

    Gebruik de link die u hebt ontvangen per e-mail op de dag van installatie. Hebt u geen e-mail ontvangen of werkt de link niet (goed)? Contacteer dan onze klantendienst.

  • My Pages – Wat is My Pages?

    Als klant van Verisure hebt u toegang tot My Pages. Dit is uw persoonlijke website waarmee u een groot deel van het alarmsysteem zelf kunt regelen. U kunt er heel wat functies controleren en instellen, zoals gebruikers toevoegen, uw codes en StarKeys beheren, uw gegevens aanpassen,…

Bestaande klanten

  • Is de @Home SOS service betalend ?

    Neen, deze service is inbegrepen in uw abonnement. Voor de activatie en het gebruik zullen geen bijkomende kosten aangerekend worden.

  • Ik heb de Verisure app nog niet, hoe kan ik deze installeren ?

    Via deze link kan u de app installeren op uw smartphone.

  • Kan ik @Home SOS gebruiken wanneer ik niet thuis / niet in mijn bedrijf ben ?

    Neen, @Home SOS werd ontwikkeld om een noodgeval te melden vanaf de plaats waar het Verisure alarmsysteem geïnstalleerd is. Indien u niet ter plaatse bent, belt u 112 best rechtstreeks.

  • Wat gebeurt er wanneer ik op @Home SOS in de Verisure app druk ?

    De @Home SOS-knop in de Verisure app werkt op dezelfde manier als de SOS-knop op het bedieningspaneel of de NightControl. Er wordt een alarm doorgestuurd naar onze alarmcentrale en één van onze operators neemt contact op op het nummer van de smartphone dat het alarm genereerde. Zoals steeds reageren we zeer snel maar in geval van levensgevaar, belt u best meteen 112.

  • Kan ik @Home en @Home SOS desactiveren ?

    Ja, @Home en @Home SOS kunnen op elk moment gedesactiveerd worden via de Verisure app.

  • Werkt @Home SOS ook wanneer mijn smartphone geen netwerkverbinding heeft ?

    Neen, @Home SOS functioneert enkel wanneer uw telefoon een werkende netwerkverbinding heeft en mobiele gegevens doorgestuurd kunnen worden.

  • Kan u mijn locatie bekijken via @Home of @Home SOS ?

    Via de @Home functie kunnen we uw locatie niet tracken. Enkel wanneer er een alarm gegenereerd wordt, kunnen onze diensten deze functie gebruiken om te checken wie ter plaatse is. (geen andere locaties zichtbaar)
    Wanneer de @Home SOS functie gebruikt wordt, stuurt deze uw GPS coordinaten naar onze alarmcentrale. Deze gegevens worden nooit gedeeld met derden of gebruikt voor andere doeleinden.

  • Kan ik @Home SOS gebruiken op verschillende toestellen ?

    Ja, elke gebruiker met een persoonlijke account voor de Verisure app (1 gebruiker per toestel) kan @Home SOS activeren en gebruiken wanneer hij aanwezig is waar het Verisure alarmsysteem geïnstalleerd is.

    INFO: Om @Home te activeren, moet elke gebruiker van de Verisure App over een eigen login en wachtwoord beschikken. U kan @Home niet op meerdere apparaten activeren als u dezelfde gebruikers-ID op deze verschillende apparaten gebruikt.

  • Beveiligingscamera’s: hoe werkt het?

    Ontvang real time video’s in HD op uw smartphone of tablet en blijf steeds op de hoogte van wat er in uw woning gebeurt, waar u ook bent.

    Enkel in geval van een geverifieerd alarm zullen onze operatoren toegang hebben tot:

    • Monitor 1: pre-crime video, 20 seconden opgenomen voordat het alarm werd geactiveerd.
    • Monitor 2: live video

    Meer info hier.

  • Wat stelen inbrekers het meest?

    Een inbraak is altijd een traumatische gebeurtenis en genereert gemiddeld tussen de 3.000 en 4.500 euro aan schade.

    Maar wat stelen inbrekers als eerste? Ontdek hier de top 3.

  • Hoe werkt de Verisure meldkamer?

    Met een Verisure-alarm wordt het alarmsysteem aangesloten op onze externe meldkamer. Dankzij deze beveiligde verbinding tussen uw woning en onze meldkamer geniet u van een effectieve en permanente bescherming tegen indringers en inbraakpogingen. Onze operatoren zijn 24 uur per dag beschikbaar om te reageren in geval van een alarm. Ze waarschuwen meteen de politie of andere hulpdiensten, afhankelijk van de situatie. Meer lezen.

  • Hoeveel inbraken zijn er in één jaar in België geweest?

    Elk jaar registreert de Belgische Federale Politie de inbraken per gemeente. Hier vindt u het aantal woninginbraken per regio!

  • Inbraakbeveiliging: wat zijn de meest effectieve manieren om uw huis te beveiligen?

    In de beveiligingsmarkt bestaat een breed aanbod van verschillende producten en diensten om uw huis of bedrijf te beschermen tegen inbraken. Wat zijn hun voor- en nadelen? Welke te kiezen en hoe uw behoeften te bepalen? Meer lezen.

  • Home jacking: wat is dat?

    Wat verstaan we onder een homejacking of een home invasion? Een home-invasion is een inbraak die plaatsvindt terwijl de bewoners thuis zijn. Het is een recente vorm van overval met geweld in de huizen van de slachtoffers, omdat waarbij het bij ernstigste gevallen gepaard kan gaan met geweldpleging door de inbrekers. Dit fenomeen neemt in België in aantal steeds toe. We noemen het homejacking, wanneer inbrekers daarnaast ook met de auto(‘s) van de slachtoffers er van door gaan. Meer lezen.

  • Domotica: Wat biedt Verisure?

    Bedien uw lampen, alarmysyteem en elektronica met uw GSM! Bespaar op je energiefactuur. Ontdek alle domotica geïntegreerd kunnen worden in het Verisure alarmsysteem met de App!

  • Services – Partnerverzekeringen

    Allianz, AXA en Baloise Insurance erkennen uw Verisure systeem. Voor meer info: klik hier.

  • Diensten – Officiële partners van Verisure

    Verisure wordt bij u in de buurt vertegenwoordigd door onze lokale alarminstallateurs, ook wel partners genoemd. Zij zijn gespecialiseerd in onze technologie en alarmsystemen. De alarminstallateur helpt u om de meest geschikte Verisure-alarmoplossing te kiezen voor uw woning.

    Onze alarminstallateurs zijn:

    • CEVV Technical Services
    • Electrone
    • LRC Safety
    • Celds
    • CallExcell

     

  • Diensten – Kan ik de onderhoudsdienst terug afmelden?

    Ja. Het betreft een overeenkomst van 12 maanden met maandelijkse facturatie, die stilzwijgend wordt verlengd voor eenzelfde periode.  Na 12 maanden kunt u ten allen tijde opzeggen met inachtneming van een opzegperiode van 2 maanden.

    Dit onderhoudspakket is een aanvulling op de overeenkomst voor de alarmdienst van Securitas Direct en de bijhorende Algemene Voorwaarden.  Wanneer de overeenkomst voor de alarmdienst  wordt beëindigd dan zal dit onderhoudscontract op hetzelfde tijdstip een einde nemen.

  • Diensten – Wat moet ik doen om deze onderhoudsdienst te activeren?

    Wij sturen u een bevestigingsmail voor het activeren van het onderhoudspakket. Verder hoeft u niets te doen en wordt het onderhoud voortaan door de Verisure dienst afgehandeld. Mocht u om de een of andere reden alsnog willen afzien van dit interessante aanbod kan dat binnen de 14 dagen na ontvangst van deze e-mail.

    Bovenop de voordelen dat het makkelijker en goedkoper is geniet u nu van een korting: betaal de eerste 12 maanden 7.50€ per maand in plaats van 10€!

  • Diensten – Wat controleren jullie tijdens het onderhoud op afstand?

    Onze erkende meldkamer kan vanop afstand de functies van het beveiligingssysteem controleren. Zo zullen wij een controle uitvoeren op:

    – de functies voor het in-en uitschakelen van het systeem

    – de ingestelde vertraging bij binnenkomen en buitengaan

    – de goede werking van de componenten van het systeem

    – de sabotagemeldingen

    – de doormelding van alarmen

    – de signaalsterkte

  • Diensten – Heb ik nog recht op een monteur ter plaatse?

    Ja, als u dat zelf aanvraagt zullen wij tot 1x/jaar een monteur sturen zonder extra kosten aan te rekenen.

  • Diensten – Wat is het verschil tussen een fysiek onderhoud en een onderhoud op afstand?

    Bij een fysiek onderhoud komt er een installateur ter plaatse die het alarmsysteem nakijkt en de batterijen vervangt indien nodig. De kostprijs bedraagt 125 € zonder de kosten van de batterijen.

    Met het onderhoudspakket geniet u van een onderhoud op afstand: u hoeft niet thuis te blijven. Wij controleren alles vanuit onze erkende meldkamer. Indien het nodig is om de batterijen te vervangen, kunnen we deze gratis bezorgen en kunt u deze eenvoudig vervangen.

  • Diensten – Krijg ik een Incert certificaat?

    Het Verisure systeem voldoet aan de geldende normen van graad 2 zonder te voldoen aan het Incert-attest. Onze systemen zijn echter vergelijkbaar met de Incert-gecertifieerde systemen van graad 2 en bieden zelfs bijkomende voordelen. We zetten de belangrijkste voordelen even op een rijtje:

    1. Volgens de normen eist graad 2 geen verbinding met een meldkamer. Toch is de Securitas Direct meldkamer 24u/24 verbonden met uw alarmsysteem via een dubbel communicatiesysteem : GPRS + Internet.

    2. Ons systeem biedt de mogelijkheid om elke twijfel bij alarm weg te nemen aan de hand van beeldmateriaal. Dit maakt een snelle interventie van de politie mogelijk. Incert voorziet dit niet.

    3. Bij een alarmsysteem voorzien van fotodetectoren zorgt Verisure voor een dienst met ongelimiteerde bewakers patrouilles ter verificatie ter plaatse. Incert stelt dit alleen voor vanaf graad 4.

    4. De centrale (het hart en geheugen van het systeem) wordt steeds geïnstalleerd  in een beveiligde zone binnen uw woning, in overeenstemming met de eisen van Incert.

    5. Securitas Direct beschikt over een meldkamer erkend door het Ministerie van Binnenlandse zaken. De alarmen worden steeds opgevolgd door een alarmoperator, in tegenstelling tot het notificatiesysteem (sms) dat Incert voorschrijft. De meldkamer is ook erkend door het Ministerie van binnenlandse zaken.

    6. Onze alarmsystemen zijn eveneens erkend door de Europese Commissie via het label CE. Dit is de norm die opgelegd wordt voor alle staten die lid zijn van de Europese Unie.

    7. Ons systeem beschikt over een SOS systeem voor noodgevallen. Deze zorgen voor een vlugge en adequate interventie.

    Indien u dat wenst, kunnen wij u een verzekeringsattest bezorgen dat aangeeft dat u bent aangesloten bent bij een meldkamer erkend door het Ministerie van Binnenlandse Zaken.

  • Facturatie – Ik heb een klant aangebracht. Wanneer ontvang ik mijn 2 maanden gratis abonnement?

    U ontvangt uw 2 maanden gratis van zodra het systeem werd geïnstalleerd bij uw referentie en we zijn/haar eerste betaling hebben ontvangen. U ontvangt een e-mail van zodra het systeem werd geïnstalleerd bij hem/haar. U krijgt een bevestiging per SMS van zodra we de eerste betaling hebben ontvangen.

  • Facturatie – Waar kan ik terecht met andere vragen over mijn factuur/betaling?

    U kan met al uw vragen terecht bij onze klantendienst. U kan hen bereiken op het e-mailadres csc@verisure.be of op het nummer 078 365 724. Houd uw klantnummer bij de hand, samen met het factuurnummer/betalingsreferentie.

  • Met welke producten kan ik een energiecontrole uitvoeren?

    Met de SmartPlug kunt u de verlichting en andere elektronische toestellen besturen en programmeren. U kunt bv. apparaten in stand-by modus uitschakelen, waar u ook bent.Onze rookmelders hebben een ingebouwde thermometer zodat u de temperatuur in huis kunt aflezen via de Verisure App. Met meerdere rookmelders kunt u ook temperatuurschillen tussen verschillende kamers meten. De sirene beschikt ook over een ingebouwde thermometer om de temperatuur te controleren.

  • Hoe werkt de SmartPlug?

    De SmartPlug wordt aangesloten op de VBox Pro of VBox Mini in het alarmsysteem en communiceert draadloos. U stelt hem in en bestuurt hem via My Pages of via de Verisure App. De meeste elektrische apparaten met een vermogen tot 2300 W kunt u aansluiten en besturen via de SmartPlug.

  • Wat kan ik doen om mijn huis brandveilig te maken?

    Een goed concept is een combinatie van een brandblusapparaat, een branddeken, een betrouwbaar brandmeldsysteem en een automatisch bewakingssysteem voor het fornuis. Leg ook een ladder op het balkon (vaak slaapt men boven) en spreek met het hele gezin een verzamelplaats af in geval van brand (bij brand moet u eerst en vooral evacueren, daarna kan u eventueel zelf maatregelen treffen). Denk er ook aan dat een gesloten deur er voor kan zorgen dat de rookmelder de rook minder snel detecteert. Een kind dat boven in een stapelbed slaapt, wordt ook veel sneller bevangen door gevaarlijke rook dan iemand die in een gewoon bed slaapt.

  • Ik heb huisdieren, kan ik dan ook gebruik maken van het alarmsysteem van Verisure?

    Ja, u kunt de gevoeligheid van de detectoren zo instellen dat huisdieren tot 35 kg zich probleemloos in huis kunnen bewegen wanneer het alarm geactiveerd is. U kunt het geluid van de sirene ook stiller instellen zodat uw huisdier er geen last van heeft.

  • Wat doet de bewakingsagent bij een interventie?

    De bewakingsagent doet een externe controle van uw woning om na te gaan of men probeerde in te breken. Indien hij iets verdacht opmerkt, blijft hij ter plaatse tot de hulpdiensten gearriveerd zijn.

  • Facturatie – Waarom moeten de kosten voor herstellingen door de klant worden betaald?

    Verisure is geen verzekeringsmaatschappij en zal dus geen herstelkosten voor haar rekening nemen. Heel wat klanten die door een verzekering gedekt zijn, krijgen deze herstelkosten van hun verzekering terugbetaald.

  • Diensten – Wanneer kan ik op Verisure Assistance rekenen?

    Ook dan hoeft u niets te doen. Na een incident wordt Verisure Assistance automatisch geactiveerd en nemen wij zelf contact met u op.

Facturatie

  • Diensten – Krijg ik een Incert certificaat?

    Het Verisure systeem voldoet aan de geldende normen van graad 2 zonder te voldoen aan het Incert-attest. Onze systemen zijn echter vergelijkbaar met de Incert-gecertifieerde systemen van graad 2 en bieden zelfs bijkomende voordelen. We zetten de belangrijkste voordelen even op een rijtje:

    1. Volgens de normen eist graad 2 geen verbinding met een meldkamer. Toch is de Securitas Direct meldkamer 24u/24 verbonden met uw alarmsysteem via een dubbel communicatiesysteem : GPRS + Internet.

    2. Ons systeem biedt de mogelijkheid om elke twijfel bij alarm weg te nemen aan de hand van beeldmateriaal. Dit maakt een snelle interventie van de politie mogelijk. Incert voorziet dit niet.

    3. Bij een alarmsysteem voorzien van fotodetectoren zorgt Verisure voor een dienst met ongelimiteerde bewakers patrouilles ter verificatie ter plaatse. Incert stelt dit alleen voor vanaf graad 4.

    4. De centrale (het hart en geheugen van het systeem) wordt steeds geïnstalleerd  in een beveiligde zone binnen uw woning, in overeenstemming met de eisen van Incert.

    5. Securitas Direct beschikt over een meldkamer erkend door het Ministerie van Binnenlandse zaken. De alarmen worden steeds opgevolgd door een alarmoperator, in tegenstelling tot het notificatiesysteem (sms) dat Incert voorschrijft. De meldkamer is ook erkend door het Ministerie van binnenlandse zaken.

    6. Onze alarmsystemen zijn eveneens erkend door de Europese Commissie via het label CE. Dit is de norm die opgelegd wordt voor alle staten die lid zijn van de Europese Unie.

    7. Ons systeem beschikt over een SOS systeem voor noodgevallen. Deze zorgen voor een vlugge en adequate interventie.

    Indien u dat wenst, kunnen wij u een verzekeringsattest bezorgen dat aangeeft dat u bent aangesloten bent bij een meldkamer erkend door het Ministerie van Binnenlandse Zaken.

  • Facturatie – Ik heb een klant aangebracht. Wanneer ontvang ik mijn 2 maanden gratis abonnement?

    U ontvangt uw 2 maanden gratis van zodra het systeem werd geïnstalleerd bij uw referentie en we zijn/haar eerste betaling hebben ontvangen. U ontvangt een e-mail van zodra het systeem werd geïnstalleerd bij hem/haar. U krijgt een bevestiging per SMS van zodra we de eerste betaling hebben ontvangen.

  • Facturatie – Waar kan ik terecht met andere vragen over mijn factuur/betaling?

    U kan met al uw vragen terecht bij onze klantendienst. U kan hen bereiken op het e-mailadres csc@verisure.be of op het nummer 078 365 724. Houd uw klantnummer bij de hand, samen met het factuurnummer/betalingsreferentie.

  • Facturatie – Moet ik voor Verisure Assistance betalen?

    De vergoeding voor onze Verisure Assistance dienstverlening is inbegrepen in uw abonnement.

  • Facturatie – Hoe kan ik mijn domiciliëring activeren, wijzigen of schrappen?

    Dit doet u eenvoudig op de Facturatie pagina!

Nieuwe klanten

  • Diensten – Krijg ik een Incert certificaat?

    Het Verisure systeem voldoet aan de geldende normen van graad 2 zonder te voldoen aan het Incert-attest. Onze systemen zijn echter vergelijkbaar met de Incert-gecertifieerde systemen van graad 2 en bieden zelfs bijkomende voordelen. We zetten de belangrijkste voordelen even op een rijtje:

    1. Volgens de normen eist graad 2 geen verbinding met een meldkamer. Toch is de Securitas Direct meldkamer 24u/24 verbonden met uw alarmsysteem via een dubbel communicatiesysteem : GPRS + Internet.

    2. Ons systeem biedt de mogelijkheid om elke twijfel bij alarm weg te nemen aan de hand van beeldmateriaal. Dit maakt een snelle interventie van de politie mogelijk. Incert voorziet dit niet.

    3. Bij een alarmsysteem voorzien van fotodetectoren zorgt Verisure voor een dienst met ongelimiteerde bewakers patrouilles ter verificatie ter plaatse. Incert stelt dit alleen voor vanaf graad 4.

    4. De centrale (het hart en geheugen van het systeem) wordt steeds geïnstalleerd  in een beveiligde zone binnen uw woning, in overeenstemming met de eisen van Incert.

    5. Securitas Direct beschikt over een meldkamer erkend door het Ministerie van Binnenlandse zaken. De alarmen worden steeds opgevolgd door een alarmoperator, in tegenstelling tot het notificatiesysteem (sms) dat Incert voorschrijft. De meldkamer is ook erkend door het Ministerie van binnenlandse zaken.

    6. Onze alarmsystemen zijn eveneens erkend door de Europese Commissie via het label CE. Dit is de norm die opgelegd wordt voor alle staten die lid zijn van de Europese Unie.

    7. Ons systeem beschikt over een SOS systeem voor noodgevallen. Deze zorgen voor een vlugge en adequate interventie.

    Indien u dat wenst, kunnen wij u een verzekeringsattest bezorgen dat aangeeft dat u bent aangesloten bent bij een meldkamer erkend door het Ministerie van Binnenlandse Zaken.

  • Facturatie – Ik heb een klant aangebracht. Wanneer ontvang ik mijn 2 maanden gratis abonnement?

    U ontvangt uw 2 maanden gratis van zodra het systeem werd geïnstalleerd bij uw referentie en we zijn/haar eerste betaling hebben ontvangen. U ontvangt een e-mail van zodra het systeem werd geïnstalleerd bij hem/haar. U krijgt een bevestiging per SMS van zodra we de eerste betaling hebben ontvangen.

  • Facturatie – Waar kan ik terecht met andere vragen over mijn factuur/betaling?

    U kan met al uw vragen terecht bij onze klantendienst. U kan hen bereiken op het e-mailadres csc@verisure.be of op het nummer 078 365 724. Houd uw klantnummer bij de hand, samen met het factuurnummer/betalingsreferentie.

  • App – Op welke smartphones werkt de Verisure App?

    De Verisure App werkt op iOS (Apple iPhone, iPad en iPod touch vanaf 6.0 of hoger), Android toestellen (vanaf versie 2.1 en hoger) en Windows Phone toestellen (vanaf versie 8 en hoger).

  • App – Welke Verisure App moet ik downloaden?

    De juiste App heet “Verisure”. U zult naast deze ook “My Verisure” of “My Cam” terugvinden. Deze zijn echter niet correct. De enige juiste bruikbare in België heet kortweg “Verisure”

Particulieren

  • Met welke producten kan ik een energiecontrole uitvoeren?

    Met de SmartPlug kunt u de verlichting en andere elektronische toestellen besturen en programmeren. U kunt bv. apparaten in stand-by modus uitschakelen, waar u ook bent.Onze rookmelders hebben een ingebouwde thermometer zodat u de temperatuur in huis kunt aflezen via de Verisure App. Met meerdere rookmelders kunt u ook temperatuurschillen tussen verschillende kamers meten. De sirene beschikt ook over een ingebouwde thermometer om de temperatuur te controleren.

  • Hoe werkt de SmartPlug?

    De SmartPlug wordt aangesloten op de VBox Pro of VBox Mini in het alarmsysteem en communiceert draadloos. U stelt hem in en bestuurt hem via My Pages of via de Verisure App. De meeste elektrische apparaten met een vermogen tot 2300 W kunt u aansluiten en besturen via de SmartPlug.

  • Wat kan ik doen om mijn huis brandveilig te maken?

    Een goed concept is een combinatie van een brandblusapparaat, een branddeken, een betrouwbaar brandmeldsysteem en een automatisch bewakingssysteem voor het fornuis. Leg ook een ladder op het balkon (vaak slaapt men boven) en spreek met het hele gezin een verzamelplaats af in geval van brand (bij brand moet u eerst en vooral evacueren, daarna kan u eventueel zelf maatregelen treffen). Denk er ook aan dat een gesloten deur er voor kan zorgen dat de rookmelder de rook minder snel detecteert. Een kind dat boven in een stapelbed slaapt, wordt ook veel sneller bevangen door gevaarlijke rook dan iemand die in een gewoon bed slaapt.

  • Wat is het nut van een alarmmelding via sms?

    De meeste alarmen gaan af terwijl u thuis bent. Beeldt u zich in dat u in de tuin bent terwijl het brandalarm afgaat. U krijgt dan een sms en kan snel gaan kijken wat er aan de hand is. Als er een kookpot overkookt, kan u snel ingrijpen, het alarm uitschakelen en de meldkamer verwittigen dat het om een vals alarm ging. Of beeldt u zich in dat zoiets gebeurt terwijl u in de supermarkt bent. Dan kan u onmiddellijk een buur bellen of snel naar huis gaan. Via My Pages kan u het systeem zo instellen dat uw buur of iemand anders die u vertrouwt ook een sms ontvangt als het alarm afgaat. Zij kunnen u dan contacteren of even bij u thuis kijken wat er aan de hand is. Kort samengevat: Een sms maakt een groot verschil als elke seconde telt.

  • Wat is het voordeel van een rookmelder die spreekt?

    Als u thuis bent en er ontstaat rook, geven de rookmelders een alarmsignaal maar bovendien spreken ze. Een stem die u samen met een alarmsignaal waarschuwt trekt meer uw aandacht dan enkel een alarmsignaal. De rookmelders kunnen bovendien aan elkaar worden gekoppeld. Een detector in een kamer waar brand uitbreekt, zegt “Alarm! Brand”. De tweede detector zegt “Alarm! Brand in kamer één!” Meer lezen.

  • Hoeveel rookdetectoren heb ik nodig?

    Wij raden één rookmelder per kamer aan.

  • Wat is het verschil tussen Verisure rookmelders en standaard brandalarmen?

    Verisure biedt u een geavanceerd brandalarmsysteem met in serie geschakelde rookmelders. Ze praten tegen u via ingesproken berichten en produceren een alarmsignaal om u te waarschuwen voor brand. Ze zijn verbonden met onze meldkamer en melden u via uw GSM wanneer rook wordt gedetecteerd. Indien ten minste twee rookmelders rook rapporteren, kunnen onze alarmoperatoren meteen actie ondernemen, ook als er niemand thuis is. De rookmelders zijn bovendien gekoppeld aan onze fiotodetectoren, die foto’s sturen naar onze meldkamer in geval van rookontwikkeling. Beeldverificatie van de oorzaak van het alarm is een extra instrument voor de operator om snel de juiste maatregelen te kunnen nemen.

  • Ik heb huisdieren, kan ik dan ook gebruik maken van het alarmsysteem van Verisure?

    Ja, u kunt de gevoeligheid van de detectoren zo instellen dat huisdieren tot 35 kg zich probleemloos in huis kunnen bewegen wanneer het alarm geactiveerd is. U kunt het geluid van de sirene ook stiller instellen zodat uw huisdier er geen last van heeft.

  • Wat is een gedeeltelijke beveiliging?

    Gedeeltelijke beveiliging betekent dat u bepaalde delen van uw alarmsysteem kunt activeren. Meestal gaat het om een aantal deur- en raammagneten aan de buiten- en balkondeuren op de begane grond, die u kunt activeren terwijl u zelf thuis bent. Zo hebt u een beveiligde “perimeter” om u heen. Hierdoor kunt u dag en nacht gerust zijn.

  • Hoe werkt het persoonlijke veiligheidsalarm (SOS)?

    Het bedieningspaneel is uitgerust met een persoonlijk veiligheidsalarm. Wanneer u de twee SOS-knoppen op het bedieningspaneel indrukt, ontvangt een alarmoperator direct een noodmelding en belt hij u op. Ook via de NightControl kunt u onmiddellijk hulp oproepen en zelfs een bericht van 15 seconden inspreken.

  • Wat is een draadloos alarm?

    Dit betekent dat het alarm via radiocommunicatie communiceert met de centrale eenheid (VBox Pro). Kabels zijn niet nodig zodat de componenten van het alarm netjes en discreet worden geplaatst. De verbinding met de alarmcentrale gebeurt via de ingebouwde GSM-module én internet. Zo komen de alarmsignalen altijd aan, zelfs wanneer er geen netwerk is of het internet uitvalt.

  • Wat doet de bewakingsagent bij een interventie?

    De bewakingsagent doet een externe controle van uw woning om na te gaan of men probeerde in te breken. Indien hij iets verdacht opmerkt, blijft hij ter plaatse tot de hulpdiensten gearriveerd zijn.

  • Wat gebeurt er wanneer het alarm afgaat?

    Uw alarm gaat af omdat één van de onderdelen van uw alarmsysteem beweging, schade of rookontwikkeling detecteert. De VBox Pro, de centrale eenheid van het alarm, stuurt dit signaal onmiddellijk door naar de alarmcentrale. Aan de hand van de beelden die de fotodetector heeft genomen controleert de alarmoperator de oorzaak van het alarm. Hij zal dan in uw woning spreken en luisteren via de VoiceBox of neemt contact met u op. Indien u niet bereikbaar bent worden uw contactpersonen opgebeld. Afhankelijk van uw keuze wordt de politie op de hoogte gebracht of neemt een bewakingsagent polshoogte bij uw woning.

  • Kan het alarm ’s nachts geactiveerd blijven?

    U kunt het alarm steeds activeren in de delen van het huis die u niet gebruikt. Dit doet u heel eenvoudig via het bedieningspaneel. U kunt het alarm ook zo instellen dat kleine huisdieren zich vrij in huis kunnen bewegen als het alarm geactiveerd is.

  • Waarom zou ik kiezen voor een inbraakalarm met fotodetector?

    Als het alarm afgaat, wordt de fotodetector geactiveerd en wordt er een reeks beelden doorgestuurd naar de meldkamer. De operator kan zo nagaan of het nodig is om onmiddellijk een bewakingsagent langs te sturen, de hulpdiensten te waarschuwen of dat er sprake is van een vals alarm. De fotodetector maakt alleen beelden wanneer het alarm afgaat. Zo is uw privacy in huis optimaal beschermd.

Product & Dienst

  • Beveiligingscamera’s: hoe werkt het?

    Ontvang real time video’s in HD op uw smartphone of tablet en blijf steeds op de hoogte van wat er in uw woning gebeurt, waar u ook bent.

    Enkel in geval van een geverifieerd alarm zullen onze operatoren toegang hebben tot:

    • Monitor 1: pre-crime video, 20 seconden opgenomen voordat het alarm werd geactiveerd.
    • Monitor 2: live video

    Meer info hier.

  • Hoe werkt de Verisure meldkamer?

    Met een Verisure-alarm wordt het alarmsysteem aangesloten op onze externe meldkamer. Dankzij deze beveiligde verbinding tussen uw woning en onze meldkamer geniet u van een effectieve en permanente bescherming tegen indringers en inbraakpogingen. Onze operatoren zijn 24 uur per dag beschikbaar om te reageren in geval van een alarm. Ze waarschuwen meteen de politie of andere hulpdiensten, afhankelijk van de situatie. Meer lezen.

  • Diensten – Kan ik de onderhoudsdienst terug afmelden?

    Ja. Het betreft een overeenkomst van 12 maanden met maandelijkse facturatie, die stilzwijgend wordt verlengd voor eenzelfde periode.  Na 12 maanden kunt u ten allen tijde opzeggen met inachtneming van een opzegperiode van 2 maanden.

    Dit onderhoudspakket is een aanvulling op de overeenkomst voor de alarmdienst van Securitas Direct en de bijhorende Algemene Voorwaarden.  Wanneer de overeenkomst voor de alarmdienst  wordt beëindigd dan zal dit onderhoudscontract op hetzelfde tijdstip een einde nemen.

  • Diensten – Wat moet ik doen om deze onderhoudsdienst te activeren?

    Wij sturen u een bevestigingsmail voor het activeren van het onderhoudspakket. Verder hoeft u niets te doen en wordt het onderhoud voortaan door de Verisure dienst afgehandeld. Mocht u om de een of andere reden alsnog willen afzien van dit interessante aanbod kan dat binnen de 14 dagen na ontvangst van deze e-mail.

    Bovenop de voordelen dat het makkelijker en goedkoper is geniet u nu van een korting: betaal de eerste 12 maanden 7.50€ per maand in plaats van 10€!

  • Diensten – Wat controleren jullie tijdens het onderhoud op afstand?

    Onze erkende meldkamer kan vanop afstand de functies van het beveiligingssysteem controleren. Zo zullen wij een controle uitvoeren op:

    – de functies voor het in-en uitschakelen van het systeem

    – de ingestelde vertraging bij binnenkomen en buitengaan

    – de goede werking van de componenten van het systeem

    – de sabotagemeldingen

    – de doormelding van alarmen

    – de signaalsterkte

  • Diensten – Heb ik nog recht op een monteur ter plaatse?

    Ja, als u dat zelf aanvraagt zullen wij tot 1x/jaar een monteur sturen zonder extra kosten aan te rekenen.

  • Diensten – Wat is het verschil tussen een fysiek onderhoud en een onderhoud op afstand?

    Bij een fysiek onderhoud komt er een installateur ter plaatse die het alarmsysteem nakijkt en de batterijen vervangt indien nodig. De kostprijs bedraagt 125 € zonder de kosten van de batterijen.

    Met het onderhoudspakket geniet u van een onderhoud op afstand: u hoeft niet thuis te blijven. Wij controleren alles vanuit onze erkende meldkamer. Indien het nodig is om de batterijen te vervangen, kunnen we deze gratis bezorgen en kunt u deze eenvoudig vervangen.

  • Met welke producten kan ik een energiecontrole uitvoeren?

    Met de SmartPlug kunt u de verlichting en andere elektronische toestellen besturen en programmeren. U kunt bv. apparaten in stand-by modus uitschakelen, waar u ook bent.Onze rookmelders hebben een ingebouwde thermometer zodat u de temperatuur in huis kunt aflezen via de Verisure App. Met meerdere rookmelders kunt u ook temperatuurschillen tussen verschillende kamers meten. De sirene beschikt ook over een ingebouwde thermometer om de temperatuur te controleren.

  • Hoe werkt de SmartPlug?

    De SmartPlug wordt aangesloten op de VBox Pro of VBox Mini in het alarmsysteem en communiceert draadloos. U stelt hem in en bestuurt hem via My Pages of via de Verisure App. De meeste elektrische apparaten met een vermogen tot 2300 W kunt u aansluiten en besturen via de SmartPlug.

  • Wat kan ik doen om mijn huis brandveilig te maken?

    Een goed concept is een combinatie van een brandblusapparaat, een branddeken, een betrouwbaar brandmeldsysteem en een automatisch bewakingssysteem voor het fornuis. Leg ook een ladder op het balkon (vaak slaapt men boven) en spreek met het hele gezin een verzamelplaats af in geval van brand (bij brand moet u eerst en vooral evacueren, daarna kan u eventueel zelf maatregelen treffen). Denk er ook aan dat een gesloten deur er voor kan zorgen dat de rookmelder de rook minder snel detecteert. Een kind dat boven in een stapelbed slaapt, wordt ook veel sneller bevangen door gevaarlijke rook dan iemand die in een gewoon bed slaapt.

  • Ik heb huisdieren, kan ik dan ook gebruik maken van het alarmsysteem van Verisure?

    Ja, u kunt de gevoeligheid van de detectoren zo instellen dat huisdieren tot 35 kg zich probleemloos in huis kunnen bewegen wanneer het alarm geactiveerd is. U kunt het geluid van de sirene ook stiller instellen zodat uw huisdier er geen last van heeft.

  • Wat doet de bewakingsagent bij een interventie?

    De bewakingsagent doet een externe controle van uw woning om na te gaan of men probeerde in te breken. Indien hij iets verdacht opmerkt, blijft hij ter plaatse tot de hulpdiensten gearriveerd zijn.

  • Diensten – Wanneer kan ik op Verisure Assistance rekenen?

    Ook dan hoeft u niets te doen. Na een incident wordt Verisure Assistance automatisch geactiveerd en nemen wij zelf contact met u op.

  • Hoe schrijf ik in op Verisure Assistance?

    U hoeft niets te doen! Voor onze huidige klanten worden alle Verisure Assistance diensten vanaf 1 januari 2019 geactiveerd.

Prospects

  • Wat stelen inbrekers het meest?

    Een inbraak is altijd een traumatische gebeurtenis en genereert gemiddeld tussen de 3.000 en 4.500 euro aan schade.

    Maar wat stelen inbrekers als eerste? Ontdek hier de top 3.

  • Hoe werkt de Verisure meldkamer?

    Met een Verisure-alarm wordt het alarmsysteem aangesloten op onze externe meldkamer. Dankzij deze beveiligde verbinding tussen uw woning en onze meldkamer geniet u van een effectieve en permanente bescherming tegen indringers en inbraakpogingen. Onze operatoren zijn 24 uur per dag beschikbaar om te reageren in geval van een alarm. Ze waarschuwen meteen de politie of andere hulpdiensten, afhankelijk van de situatie. Meer lezen.

  • Wat is de prijs van een Verisure alarmsysteem?

    U denkt er over uw woning te laten beveiligen? U bent van plan een alarmsysteem te laten installen, maar u wil eerst een idee van de prijs hebben? Klik dan hier om de prijs van ons alarmsysteem te bepalen.

  • Hoeveel inbraken zijn er in één jaar in België geweest?

    Elk jaar registreert de Belgische Federale Politie de inbraken per gemeente. Hier vindt u het aantal woninginbraken per regio!

  • Inbraakbeveiliging: wat zijn de meest effectieve manieren om uw huis te beveiligen?

    In de beveiligingsmarkt bestaat een breed aanbod van verschillende producten en diensten om uw huis of bedrijf te beschermen tegen inbraken. Wat zijn hun voor- en nadelen? Welke te kiezen en hoe uw behoeften te bepalen? Meer lezen.

  • Home jacking: wat is dat?

    Wat verstaan we onder een homejacking of een home invasion? Een home-invasion is een inbraak die plaatsvindt terwijl de bewoners thuis zijn. Het is een recente vorm van overval met geweld in de huizen van de slachtoffers, omdat waarbij het bij ernstigste gevallen gepaard kan gaan met geweldpleging door de inbrekers. Dit fenomeen neemt in België in aantal steeds toe. We noemen het homejacking, wanneer inbrekers daarnaast ook met de auto(‘s) van de slachtoffers er van door gaan. Meer lezen.

  • Is het offerte voor een alarmsysteem gratis?

    We bieden een draadloos alarmsysteem voor particulieren en professionals, op maat van uw woning of het bedrijf. Deze gepersonaliseerde offerte is gratis en vrijblijvend. Interesse? Klik dan hier.

  • Is het alarmsysteem draadloos?

    Ja! U wil het alarmsysteem vinden dat het best bij uw woning past, maar u weet niet zeker wat te kiezen? Waarom overweegt u geen draadloos alarmsysteem? Ontdek het hier!

  • Domotica: Wat biedt Verisure?

    Bedien uw lampen, alarmysyteem en elektronica met uw GSM! Bespaar op je energiefactuur. Ontdek alle domotica geïntegreerd kunnen worden in het Verisure alarmsysteem met de App!

  • Is er een bewakingscamera bij Verisure?

    Ja! Geniet van 24/7 beveiliging met de Cloud Cam Pro bewakingscamera, aangesloten op het Verisure alarmsysteem. Met de Verisure camera heeft u altijd controle. Ontvang de HD video’s in real time op uw smartphone. Meer lezen.

  • Alarmen vergelijken: wat moet ik weten?

    Waar bent u naar op zoek? Het is belangrijk om u deze vragen te stellen om beter te begrijpen waar u naar op zoek moet. Kom hier alles te weten over alarmsystemen voor u een beslissing neemt.

  • Services – Partnerverzekeringen

    Allianz, AXA en Baloise Insurance erkennen uw Verisure systeem. Voor meer info: klik hier.

  • Diensten – Officiële partners van Verisure

    Verisure wordt bij u in de buurt vertegenwoordigd door onze lokale alarminstallateurs, ook wel partners genoemd. Zij zijn gespecialiseerd in onze technologie en alarmsystemen. De alarminstallateur helpt u om de meest geschikte Verisure-alarmoplossing te kiezen voor uw woning.

    Onze alarminstallateurs zijn:

    • CEVV Technical Services
    • Electrone
    • LRC Safety
    • Celds
    • CallExcell

     

  • Met welke producten kan ik een energiecontrole uitvoeren?

    Met de SmartPlug kunt u de verlichting en andere elektronische toestellen besturen en programmeren. U kunt bv. apparaten in stand-by modus uitschakelen, waar u ook bent.Onze rookmelders hebben een ingebouwde thermometer zodat u de temperatuur in huis kunt aflezen via de Verisure App. Met meerdere rookmelders kunt u ook temperatuurschillen tussen verschillende kamers meten. De sirene beschikt ook over een ingebouwde thermometer om de temperatuur te controleren.

  • Hoe werkt de SmartPlug?

    De SmartPlug wordt aangesloten op de VBox Pro of VBox Mini in het alarmsysteem en communiceert draadloos. U stelt hem in en bestuurt hem via My Pages of via de Verisure App. De meeste elektrische apparaten met een vermogen tot 2300 W kunt u aansluiten en besturen via de SmartPlug.

  • Wat kan ik doen om mijn huis brandveilig te maken?

    Een goed concept is een combinatie van een brandblusapparaat, een branddeken, een betrouwbaar brandmeldsysteem en een automatisch bewakingssysteem voor het fornuis. Leg ook een ladder op het balkon (vaak slaapt men boven) en spreek met het hele gezin een verzamelplaats af in geval van brand (bij brand moet u eerst en vooral evacueren, daarna kan u eventueel zelf maatregelen treffen). Denk er ook aan dat een gesloten deur er voor kan zorgen dat de rookmelder de rook minder snel detecteert. Een kind dat boven in een stapelbed slaapt, wordt ook veel sneller bevangen door gevaarlijke rook dan iemand die in een gewoon bed slaapt.

  • Wat is het nut van een alarmmelding via sms?

    De meeste alarmen gaan af terwijl u thuis bent. Beeldt u zich in dat u in de tuin bent terwijl het brandalarm afgaat. U krijgt dan een sms en kan snel gaan kijken wat er aan de hand is. Als er een kookpot overkookt, kan u snel ingrijpen, het alarm uitschakelen en de meldkamer verwittigen dat het om een vals alarm ging. Of beeldt u zich in dat zoiets gebeurt terwijl u in de supermarkt bent. Dan kan u onmiddellijk een buur bellen of snel naar huis gaan. Via My Pages kan u het systeem zo instellen dat uw buur of iemand anders die u vertrouwt ook een sms ontvangt als het alarm afgaat. Zij kunnen u dan contacteren of even bij u thuis kijken wat er aan de hand is. Kort samengevat: Een sms maakt een groot verschil als elke seconde telt.

  • Wat is het voordeel van een rookmelder die spreekt?

    Als u thuis bent en er ontstaat rook, geven de rookmelders een alarmsignaal maar bovendien spreken ze. Een stem die u samen met een alarmsignaal waarschuwt trekt meer uw aandacht dan enkel een alarmsignaal. De rookmelders kunnen bovendien aan elkaar worden gekoppeld. Een detector in een kamer waar brand uitbreekt, zegt “Alarm! Brand”. De tweede detector zegt “Alarm! Brand in kamer één!” Meer lezen.

  • Hoeveel rookdetectoren heb ik nodig?

    Wij raden één rookmelder per kamer aan.

  • Wat is het verschil tussen Verisure rookmelders en standaard brandalarmen?

    Verisure biedt u een geavanceerd brandalarmsysteem met in serie geschakelde rookmelders. Ze praten tegen u via ingesproken berichten en produceren een alarmsignaal om u te waarschuwen voor brand. Ze zijn verbonden met onze meldkamer en melden u via uw GSM wanneer rook wordt gedetecteerd. Indien ten minste twee rookmelders rook rapporteren, kunnen onze alarmoperatoren meteen actie ondernemen, ook als er niemand thuis is. De rookmelders zijn bovendien gekoppeld aan onze fiotodetectoren, die foto’s sturen naar onze meldkamer in geval van rookontwikkeling. Beeldverificatie van de oorzaak van het alarm is een extra instrument voor de operator om snel de juiste maatregelen te kunnen nemen.

  • Ik heb huisdieren, kan ik dan ook gebruik maken van het alarmsysteem van Verisure?

    Ja, u kunt de gevoeligheid van de detectoren zo instellen dat huisdieren tot 35 kg zich probleemloos in huis kunnen bewegen wanneer het alarm geactiveerd is. U kunt het geluid van de sirene ook stiller instellen zodat uw huisdier er geen last van heeft.

  • Wat is een gedeeltelijke beveiliging?

    Gedeeltelijke beveiliging betekent dat u bepaalde delen van uw alarmsysteem kunt activeren. Meestal gaat het om een aantal deur- en raammagneten aan de buiten- en balkondeuren op de begane grond, die u kunt activeren terwijl u zelf thuis bent. Zo hebt u een beveiligde “perimeter” om u heen. Hierdoor kunt u dag en nacht gerust zijn.

  • Hoe werkt het persoonlijke veiligheidsalarm (SOS)?

    Het bedieningspaneel is uitgerust met een persoonlijk veiligheidsalarm. Wanneer u de twee SOS-knoppen op het bedieningspaneel indrukt, ontvangt een alarmoperator direct een noodmelding en belt hij u op. Ook via de NightControl kunt u onmiddellijk hulp oproepen en zelfs een bericht van 15 seconden inspreken.

  • Wat is een draadloos alarm?

    Dit betekent dat het alarm via radiocommunicatie communiceert met de centrale eenheid (VBox Pro). Kabels zijn niet nodig zodat de componenten van het alarm netjes en discreet worden geplaatst. De verbinding met de alarmcentrale gebeurt via de ingebouwde GSM-module én internet. Zo komen de alarmsignalen altijd aan, zelfs wanneer er geen netwerk is of het internet uitvalt.

  • Wat doet de bewakingsagent bij een interventie?

    De bewakingsagent doet een externe controle van uw woning om na te gaan of men probeerde in te breken. Indien hij iets verdacht opmerkt, blijft hij ter plaatse tot de hulpdiensten gearriveerd zijn.

  • Wat gebeurt er wanneer het alarm afgaat?

    Uw alarm gaat af omdat één van de onderdelen van uw alarmsysteem beweging, schade of rookontwikkeling detecteert. De VBox Pro, de centrale eenheid van het alarm, stuurt dit signaal onmiddellijk door naar de alarmcentrale. Aan de hand van de beelden die de fotodetector heeft genomen controleert de alarmoperator de oorzaak van het alarm. Hij zal dan in uw woning spreken en luisteren via de VoiceBox of neemt contact met u op. Indien u niet bereikbaar bent worden uw contactpersonen opgebeld. Afhankelijk van uw keuze wordt de politie op de hoogte gebracht of neemt een bewakingsagent polshoogte bij uw woning.

  • Kan het alarm ’s nachts geactiveerd blijven?

    U kunt het alarm steeds activeren in de delen van het huis die u niet gebruikt. Dit doet u heel eenvoudig via het bedieningspaneel. U kunt het alarm ook zo instellen dat kleine huisdieren zich vrij in huis kunnen bewegen als het alarm geactiveerd is.

  • Waarom zou ik kiezen voor een inbraakalarm met fotodetector?

    Als het alarm afgaat, wordt de fotodetector geactiveerd en wordt er een reeks beelden doorgestuurd naar de meldkamer. De operator kan zo nagaan of het nodig is om onmiddellijk een bewakingsagent langs te sturen, de hulpdiensten te waarschuwen of dat er sprake is van een vals alarm. De fotodetector maakt alleen beelden wanneer het alarm afgaat. Zo is uw privacy in huis optimaal beschermd.

  • Product – Hoe ver is het bereik van het bedieningspaneel (of van één van de detectoren)?

    In het vrije veld kunnen de zenders in het bedieningspaneel en/of de detectoren 100 meter overbruggen. In huis treedt sterke demping op door dikke muren of muren waarin veel metaal is verwerkt. Normale woonhuizen en villa’s vormen in principe geen probleem. Binnenhuis is er een goed bereik van 20 meter tussen de VBox Pro en het bedieningspaneel.

  • Product – Hoe lang gaat de noodaccu van de VBox Pro mee zonder stroom?

    Wanneer de stroom uitvalt gaat de VBox Pro 24 uur mee.

  • App – Op welke smartphones werkt de Verisure App?

    De Verisure App werkt op iOS (Apple iPhone, iPad en iPod touch vanaf 6.0 of hoger), Android toestellen (vanaf versie 2.1 en hoger) en Windows Phone toestellen (vanaf versie 8 en hoger).

  • Product – Blijft het alarmsysteem werken als de stroom is uitgevallen?

    Ja, in de Vbox Pro, het hart en brein van het alarmsysteem, bevindt zich een batterij. Deze neemt de stroomtoevoer over. De accu gaat bij normaal gebruik 24u mee.

  • Product – Hoe werkt de SmartPlug?

    De SmartPlug wordt aangesloten op de VBox Pro of VBox Mini in uw alarmsysteem en communiceert draadloos. U stelt hem in en bestuurt hem via My Pages of via de Verisure App. De meeste elektrische apparaten met een vermogen tot 2300 W kunt u aansluiten en besturen via de SmartPlug.

  • Product – Hoe werkt het persoonlijke veiligheidsalarm (SOS)?

    Het bedieningspaneel is uitgerust met een persoonlijk veiligheidsalarm. Wanneer u de twee SOS-knoppen op het bedieningspaneel indrukt, ontvangt een alarmoperator direct een noodmelding en belt hij u op. Ook via de NightControl kunt u onmiddellijk hulp oproepen en zelfs een bericht van 15 seconden inspreken.

  • Product – Kan ik de foto’s die de fotodetector maakt bij een alarm verkrijgen?

    Wij geven de foto’s alleen vrij op aanvraag van de politie of een verzekeringsinstantie. Deze aanvraag dient vergezeld te zijn van een Proces-verbaal.

  • Product – Hoeveel componenten kunnen op het alarmsysteem worden aangesloten?

    Op de VBox Pro kunnen 63 draadloze componenten worden aangesloten.

  • Product – Moet het alarmsysteem onderhouden worden?

    Het is wettelijk verplicht om het alarmsysteem jaarlijks te laten onderhouden. Alleen dan blijft het systeem efficiënt en betrouwbaar werken.

Verisure Assistance

Zakelijk

  • Met welke producten kan ik een energiecontrole uitvoeren?

    Met de SmartPlug kunt u de verlichting en andere elektronische toestellen besturen en programmeren. U kunt bv. apparaten in stand-by modus uitschakelen, waar u ook bent.Onze rookmelders hebben een ingebouwde thermometer zodat u de temperatuur in huis kunt aflezen via de Verisure App. Met meerdere rookmelders kunt u ook temperatuurschillen tussen verschillende kamers meten. De sirene beschikt ook over een ingebouwde thermometer om de temperatuur te controleren.

  • Hoe werkt de SmartPlug?

    De SmartPlug wordt aangesloten op de VBox Pro of VBox Mini in het alarmsysteem en communiceert draadloos. U stelt hem in en bestuurt hem via My Pages of via de Verisure App. De meeste elektrische apparaten met een vermogen tot 2300 W kunt u aansluiten en besturen via de SmartPlug.

  • Wat is het voordeel van een rookmelder die spreekt?

    Als u thuis bent en er ontstaat rook, geven de rookmelders een alarmsignaal maar bovendien spreken ze. Een stem die u samen met een alarmsignaal waarschuwt trekt meer uw aandacht dan enkel een alarmsignaal. De rookmelders kunnen bovendien aan elkaar worden gekoppeld. Een detector in een kamer waar brand uitbreekt, zegt “Alarm! Brand”. De tweede detector zegt “Alarm! Brand in kamer één!” Meer lezen.

  • Hoeveel rookdetectoren heb ik nodig?

    Wij raden één rookmelder per kamer aan.

  • Wat is het verschil tussen Verisure rookmelders en standaard brandalarmen?

    Verisure biedt u een geavanceerd brandalarmsysteem met in serie geschakelde rookmelders. Ze praten tegen u via ingesproken berichten en produceren een alarmsignaal om u te waarschuwen voor brand. Ze zijn verbonden met onze meldkamer en melden u via uw GSM wanneer rook wordt gedetecteerd. Indien ten minste twee rookmelders rook rapporteren, kunnen onze alarmoperatoren meteen actie ondernemen, ook als er niemand thuis is. De rookmelders zijn bovendien gekoppeld aan onze fiotodetectoren, die foto’s sturen naar onze meldkamer in geval van rookontwikkeling. Beeldverificatie van de oorzaak van het alarm is een extra instrument voor de operator om snel de juiste maatregelen te kunnen nemen.

  • Hoe werkt het persoonlijke veiligheidsalarm (SOS)?

    Het bedieningspaneel is uitgerust met een persoonlijk veiligheidsalarm. Wanneer u de twee SOS-knoppen op het bedieningspaneel indrukt, ontvangt een alarmoperator direct een noodmelding en belt hij u op. Ook via de NightControl kunt u onmiddellijk hulp oproepen en zelfs een bericht van 15 seconden inspreken.

  • Wat is een draadloos alarm?

    Dit betekent dat het alarm via radiocommunicatie communiceert met de centrale eenheid (VBox Pro). Kabels zijn niet nodig zodat de componenten van het alarm netjes en discreet worden geplaatst. De verbinding met de alarmcentrale gebeurt via de ingebouwde GSM-module én internet. Zo komen de alarmsignalen altijd aan, zelfs wanneer er geen netwerk is of het internet uitvalt.

  • Wat doet de bewakingsagent bij een interventie?

    De bewakingsagent doet een externe controle van uw woning om na te gaan of men probeerde in te breken. Indien hij iets verdacht opmerkt, blijft hij ter plaatse tot de hulpdiensten gearriveerd zijn.

  • Wat gebeurt er wanneer het alarm afgaat?

    Uw alarm gaat af omdat één van de onderdelen van uw alarmsysteem beweging, schade of rookontwikkeling detecteert. De VBox Pro, de centrale eenheid van het alarm, stuurt dit signaal onmiddellijk door naar de alarmcentrale. Aan de hand van de beelden die de fotodetector heeft genomen controleert de alarmoperator de oorzaak van het alarm. Hij zal dan in uw woning spreken en luisteren via de VoiceBox of neemt contact met u op. Indien u niet bereikbaar bent worden uw contactpersonen opgebeld. Afhankelijk van uw keuze wordt de politie op de hoogte gebracht of neemt een bewakingsagent polshoogte bij uw woning.

  • Waarom zou ik kiezen voor een inbraakalarm met fotodetector?

    Als het alarm afgaat, wordt de fotodetector geactiveerd en wordt er een reeks beelden doorgestuurd naar de meldkamer. De operator kan zo nagaan of het nodig is om onmiddellijk een bewakingsagent langs te sturen, de hulpdiensten te waarschuwen of dat er sprake is van een vals alarm. De fotodetector maakt alleen beelden wanneer het alarm afgaat. Zo is uw privacy in huis optimaal beschermd.