Welkom bij Verisure

Wij heten u van harte welkom als klant van Verisure!

Onze alarmprocedures

De volgende procedures zijn afhankelijk van de ontvangen informatie over de instructies voor bewaking op afstand, de informatie ontvangen tijdens de tegenoproep op het bewaakte terrein en de aard van de signalen die zijn opgevangen in de meldkamer:

Noodalarm / SOS (1)

Als dit na de tegenoproep (2) nodig blijkt, belt de Securitas Direct Meldkamer afhankelijk van de ontvangen informatie een veiligheidsagent en/of de bevoegde nooddiensten (politie, brandweer …). Eerst controleert de Securitas Direct Meldkamer wel of de oproep gegrond is volgens de bepalingen van de Interne Veiligheidscode.

Rookmelding (als er detectoren zijn geplaatst)

Als dit na de tegenoproep nodig blijkt, brengt de Securitas Direct Meldkamer de brandweer op de hoogte en stuurt ze een veiligheidsagent (3) uit. Heeft de klant in zijn instructies een contactpersoon vermeld die over de sleutels van het bewaakte terrein beschikt? Dan belt de Securitas Direct Meldkamer meteen ook die persoon om de interventie van de veiligheidsagent of brandweer te vergemakkelijken.

Inbraak- en zelfbeschermingsalarm (4)

Als dit na de tegenoproep nodig blijkt, belt de Securitas Direct Meldkamer de klant of de contactpersonen in de buurt. Als die telefoontjes tot niets leiden (antwoordapparaat, persoon afwezig, persoon kan of wil niet ter plaatse gaan), stuurt ze een veiligheidsagent uit (3). In het geval van een inbraak of wanneer ter plaatse iets abnormaals is vastgesteld (door de intercomsystemen (4) en/of beelden en/of een contactpersoon in de buurt of een private veiligheidsagent), brengt de Securitas Direct Meldkamer conform de bepalingen de politie op de hoogte via de speciale nummers. Bovendien neemt ze de eenvoudige, dringende en redelijke maatregelen die nodig zijn om het terrein te beschermen (als de klant afwezig is een telefoontje voor zijn rekening naar de bewakingsdiensten, slotenmaker, glazenmaker, hulpdiensten …). (6)

Geannuleerd alarm

Annuleert de gebruiker het alarm met een gebruikerscode of een badge? Dan doet Securitas Direct Meldkamer een informatieve tegenoproep (2). Als daarop geen reactie komt, volstaat die annulering voor de Securitas Direct Meldkamer om het incident af te sluiten. Als er wel op wordt gereageerd, doet de Securitas Direct Meldkamer een identificatiecontrole met behulp van het wachtwoord.

Alarm voor een stroomstoring aan de centrale van het systeem

Deze informatie betreft een stroomstoring aan de centrale van het systeem. Ze wordt ter informatie aan de klant gegeven, zodat die het nodige kan doen om de onderbreking te verhelpen (de noodbatterij neemt het voor een beperkte tijd over). De informatie wordt verstrekt via een sms of een melding via de Verisure mobile app. Deze melding wordt niet in realtime behandeld, omdat de prioriteit naar zogenaamde prioritaire alarmen gaat (inbraak, SOS, rook, zelfbescherming …). Wanneer de batterij van de centrale leeg is, ontvangt de klant opnieuw een sms.

(1) Indien het systeem of de configuratie van het systeem dat de klant heeft gekozen het mogelijk maakt.

(2) De telefonische tegenoproep kan via de intercom plaatsvinden als het systeem dit mogelijk maakt of via een oproep op het terrein dat op afstand wordt bewaakt. In bepaalde gevallen en wanneer het systeem dit mogelijk maakt, kan de tegenoproep automatisch plaatsvinden met een gesproken mededeling via de intercom.

(3) Indien de dienst voor privé-interventie is geactiveerd.

(4) Het zelfbeschermingsalarm gaat af wanneer het alarmsysteem wordt geactiveerd of gedeactiveerd. Als het alarmsysteem niet actief was, vindt er alleen een tegenoproep (1) plaats om de klant op de hoogte te brengen.

(5) De ondernemingen of de interne diensten van ondernemingen die goederen op afstand bewaken, mogen de nationale politiediensten alleen waarschuwen via de telefoon.

(6) De toepassing van een bewakingsdienst wordt in overeenstemming met de afgesproken algemene voorwaarden doorgerekend aan de klant.

FAQ Recherche pour : résultats ← Retour

  • Diensten – Krijg ik een Incert certificaat?

    Het Verisure systeem voldoet aan de geldende normen van graad 2 zonder te voldoen aan het Incert-attest. Onze systemen zijn echter vergelijkbaar met de Incert-gecertifieerde systemen van graad 2 en bieden zelfs bijkomende voordelen. We zetten de belangrijkste voordelen even op een rijtje:

    1. Volgens de normen eist graad 2 geen verbinding met een meldkamer. Toch is de Securitas Direct meldkamer 24u/24 verbonden met uw alarmsysteem via een dubbel communicatiesysteem : GPRS + Internet.

    2. Ons systeem biedt de mogelijkheid om elke twijfel bij alarm weg te nemen aan de hand van beeldmateriaal. Dit maakt een snelle interventie van de politie mogelijk. Incert voorziet dit niet.

    3. Bij een alarmsysteem voorzien van fotodetectoren zorgt Verisure voor een dienst met ongelimiteerde bewakers patrouilles ter verificatie ter plaatse. Incert stelt dit alleen voor vanaf graad 4.

    4. De centrale (het hart en geheugen van het systeem) wordt steeds geïnstalleerd  in een beveiligde zone binnen uw woning, in overeenstemming met de eisen van Incert.

    5. Securitas Direct beschikt over een meldkamer erkend door het Ministerie van Binnenlandse zaken. De alarmen worden steeds opgevolgd door een alarmoperator, in tegenstelling tot het notificatiesysteem (sms) dat Incert voorschrijft. De meldkamer is ook erkend door het Ministerie van binnenlandse zaken.

    6. Onze alarmsystemen zijn eveneens erkend door de Europese Commissie via het label CE. Dit is de norm die opgelegd wordt voor alle staten die lid zijn van de Europese Unie.

    7. Ons systeem beschikt over een SOS systeem voor noodgevallen. Deze zorgen voor een vlugge en adequate interventie.

    Indien u dat wenst, kunnen wij u een verzekeringsattest bezorgen dat aangeeft dat u bent aangesloten bent bij een meldkamer erkend door het Ministerie van Binnenlandse Zaken.

  • Facturatie – Ik heb een klant aangebracht. Wanneer ontvang ik mijn 2 maanden gratis abonnement?

    U ontvangt uw 2 maanden gratis van zodra het systeem werd geïnstalleerd bij uw referentie en we zijn/haar eerste betaling hebben ontvangen. U ontvangt een e-mail van zodra het systeem werd geïnstalleerd bij hem/haar. U krijgt een bevestiging per SMS van zodra we de eerste betaling hebben ontvangen.

  • Facturatie – Waar kan ik terecht met andere vragen over mijn factuur/betaling?

    U kan met al uw vragen terecht bij onze klantendienst. U kan hen bereiken op het e-mailadres csc@verisure.be of op het nummer 078 365 724. Houd uw klantnummer bij de hand, samen met het factuurnummer/betalingsreferentie.

  • App – Op welke smartphones werkt de Verisure App?

    De Verisure App werkt op iOS (Apple iPhone, iPad en iPod touch vanaf 6.0 of hoger), Android toestellen (vanaf versie 2.1 en hoger) en Windows Phone toestellen (vanaf versie 8 en hoger).