Veelgestelde vragen

Hebt u een vraag? Ontdek onze veelgestelde vragen!


 

Welkom bij de klantendienst van Verisure! Hebt u een vraag? Wij helpen u graag verder! Lees zeker onze veelgestelde vragen en vind onmiddellijk een antwoord op uw vraag! Zit uw vraag er niet tussen? Contacteer ons dan gerust hier.

Top 5 veelgestelde vragen

Het bedrag op uw eerste factuur kan hoger zijn dan wat er in uw contract staat. U betaalt de abonnementskosten altijd vooruit. Om alle betalingen synchroon te laten verlopen, kan het zijn dat u een aantal dagen van de maand waarin de installatie heeft plaatsgevonden nog dient te betalen (pro rata). Dit is een eenmalig gegeven. Ontdek hier hoe u uw factuur leest.

U ontvangt uw 2 maanden gratis van zodra het systeem werd geïnstalleerd bij uw referentie en we zijn/haar eerste betaling hebben ontvangen. U ontvangt een e-mail van zodra het systeem werd geïnstalleerd bij hem/haar. U krijgt een bevestiging per SMS van zodra we de eerste betaling hebben ontvangen.

De verschillende gewesten hebben beslist om het belastingvoordeel te schrappen voor uitgaven die u hebt gedaan om uw woning te beveiligen. Sommige verzekeringsmaatschappijen bieden een premie aan dankzij een attest dat u bij onze klantendienst kunt aanvragen.

Ga naar My Pages, klik op "Instellingen" in de linkerkolom. Onder "Facturatieadres" kunt u uw gegevens aanpassen. Deze gegevens worden dan gebruikt voor uw volgende facturen. Indien u andere vragen hebt over uw factuur kunt u terecht bij onze klantendienst.

Dit doet u eenvoudig hier.

Alle veelgestelde vragen per categorie


 

Mijn factuur en betalingen

Het bedrag op uw eerste factuur kan hoger zijn dan wat er in uw contract staat. U betaalt de abonnementskosten altijd vooruit. Om alle betalingen synchroon te laten verlopen, kan het zijn dat u een aantal dagen van de maand waarin de installatie heeft plaatsgevonden nog dient te betalen (pro rata). Dit is een eenmalig gegeven. Ontdek hier hoe u uw factuur leest.

De verschillende gewesten hebben beslist om het belastingvoordeel te schrappen voor uitgaven die u hebt gedaan om uw woning te beveiligen. Sommige verzekeringsmaatschappijen bieden een premie aan dankzij een attest dat u bij onze klantendienst kunt aanvragen.

Ga naar My Pages, klik op "Instellingen" in de linkerkolom. Onder "Facturatieadres" kunt u uw gegevens aanpassen. Deze gegevens worden dan gebruikt voor uw volgende facturen. Indien u andere vragen hebt over uw factuur kunt u terecht bij onze klantendienst.

Dit doet u eenvoudig hier.

Vul dit formulier in en u ontvangt voortaan uw facturen per e-mail.

U kunt met al uw vragen terecht bij onze klantendienst. Vermeld duidelijk uw gegevens met factuurnummer/betalingsreferentie.

Verisure App & My Pages

Als klant van Verisure hebt u toegang tot My Pages. Dit is uw persoonlijke website waarmee u een groot deel van uw alarmsysteem zelf kunt regelen. U kunt er heel wat functies controleren en instellen, zoals gebruikers toevoegen, uw codes en StarKeys beheren, uw gegevens aanpassen,…

De link is www.verisure.be/mypages

Gebruik de link die u hebt ontvangen per e-mail op de dag van installatie. Hebt u geen e-mail ontvangen of werkt de link niet (goed)? Contacteer dan onze klantendienst.

De Verisure App werkt op iOS (Apple iPhone, iPad en iPod touch vanaf 6.0 of hoger), Android toestellen (vanaf versie 2.1 en hoger) en Windows Phone toestellen (vanaf versie 8 en hoger).

De juiste App heet “Verisure”. U zult naast deze ook “My Verisure” of “My Cam” terugvinden. Deze zijn echter niet correct. De enige juiste bruikbare in België heet kortweg “Verisure”. 

Met het nieuwe Verisure Smart hebben we nieuwe alarmfuncties ontwikkeld én is het eenvoudiger om bestaande functies te gebruiken. U kunt uw alarmfuncties nu gemakkelijk instellen op maat van uw behoeften of die van uw gezin.

De temperatuur wordt elke 6 uur gemeten. Het kan dus zijn dat u even moet wachten op de juiste temperatuur.

Productinformatie

Dit betekent dat het alarm via radiocommunicatie communiceert met de centrale eenheid (VBox Pro). Kabels zijn niet nodig zodat de componenten van het alarm netjes en discreet worden geplaatst. De verbinding met de alarmcentrale gebeurt via de ingebouwde GSM-module én internet. Zo komen de alarmsignalen altijd aan, zelfs wanneer er geen netwerk is of het internet uitvalt.

Verisure Voice is een gloednieuwe dienst die mogelijk wordt gemaakt dankzij de VoiceBox, een hoogtechnologische speaker met een ingebouwde sirene. Het werkt als een vaste lijn tussen de alarmcentrale en uw woning.

Wanneer het alarm afgaat, kan de alarmoperator via de VoiceBox rechtstreeks meeluisteren en spreken in de woning in kwestie. Op die manier kan de operator nog sneller de juiste maatregel nemen. Bent u zelf ter plaatse en hebt u een ongeval gehad? Dan kunt u via de VoiceBox de alarmcentrale meteen om hulp vragen. Hoort de operator iets verdacht? Dan kan hij een mogelijke indringer afschrikken en wegjagen.

Het is wettelijk verplicht om uw alarmsysteem jaarlijks te laten onderhouden. Alleen dan blijft uw systeem efficiënt en betrouwbaar werken. Met onze onderhoudsdienst zorgen onze monteurs voor het jaarlijkse onderhoud.

Op de VBox Pro kunnen 63 draadloze componenten worden aangesloten.

Alle componenten van het alarmsysteem zijn beveiligd tegen sabotage. Dit betekent dat de meldkamer een alarmmelding krijgt wanneer u als klant een component verwijdert. Als u een component moet losmaken, is het dus belangrijk dat u dit via My Pages in test plaatst.

Ja, via de technische klantendienst is het mogelijk om de instelling van de melders aan te passen waardoor bijvoorbeeld een langere of kortere in/uitlooptijd geprogrammeerd wordt.

Ja, de in/uitlooptijd kan variëren tussen 1 seconde en 255 seconden. Dit kan gewijzigd worden door de technische klantendienst. Uit beveiligingsoogpunt is een zo kort mogelijke inlooptijd het beste.

U kunt eenvoudig een verloren StarKey blokkeren via My Pages en gemakkelijk een nieuwe toevoegen.

Wij geven alleen foto’s vrij op aanvraag van de politie of een verzekeringsinstantie. Deze aanvraag dient vergezeld te zijn van een Proces-verbaal.

Het bedieningspaneel is uitgerust met een persoonlijk veiligheidsalarm. Wanneer u de twee SOS-knoppen op het bedieningspaneel indrukt, ontvangt een alarmoperator direct een noodmelding en belt hij u op. Ook via de NightControl kunt u onmiddellijk hulp oproepen en zelfs een bericht van 15 seconden inspreken.

Ja, u kunt de gevoeligheid van de detectoren zo instellen dat huisdieren tot 35 kg zich probleemloos in huis kunnen bewegen wanneer het alarm geactiveerd is. U kunt het geluid van de sirene ook stiller instellen zodat uw huisdier er geen last van heeft.

Ja, u kunt de gevoeligheid van de detectoren zo instellen dat huisdieren tot 35 kg zich probleemloos in huis kunnen bewegen wanneer het alarm geactiveerd is. U kunt het geluid van de sirene ook stiller instellen zodat uw huisdier er geen last van heeft.

Steeds meer producten en diensten voor het huis werken via een breedbandverbinding zodat u deze op afstand, bv. via uw smartphone, kunt controleren en bedienen. Dankzij ons duurzaam platform en onze samenwerking met toegewijde professionele specialisten kunnen wij een uniek assortiment producten en diensten aanbieden voor alarmsystemen en voor het slimme huis. Wij bieden verschillende diensten aan: inbraak, brand, energie, klimaat en persoonlijk veiligheidsalarm. Wij voegen voortdurend nieuwe slimme functies toe om uw dagelijks leven eenvoudiger en comfortabeler te maken.

Met de SmartPlug kunt u de verlichting en andere elektronische toestellen besturen en programmeren. U kunt bv. apparaten in stand-by modus uitschakelen, waar u ook bent.


Onze rookmelders hebben een ingebouwde thermometer zodat u de temperatuur in huis kunt aflezen via de Verisure App. Met meerdere rookmelders kunt u ook temperatuurschillen tussen verschillende kamers meten. De sirene beschikt ook over een ingebouwde thermometer om de temperatuur te controleren. 

De SmartPlug wordt aangesloten op de VBox Pro of VBox Mini in uw alarmsysteem en communiceert draadloos. U stelt hem in en bestuurt hem via My Pages of via de Verisure App. De meeste elektrische apparaten met een vermogen tot 2300 W kunt u aansluiten en besturen via de SmartPlug.

Verisure biedt u een geavanceerd brandalarmsysteem met in serie geschakelde rookmelders. Zij waarschuwen u voor brand via een gesproken bericht én een alarmsignaal. Ze zijn verbonden met onze meldkamer en verwittigen u per sms wanneer rook wordt gedetecteerd. Indien ten minste twee rookmelders rook rapporteren, kunnen onze alarmoperatoren meteen actie ondernemen, ook als er niemand thuis is.

De rookmelders zijn bovendien gekoppeld aan onze fotodetectoren, die foto's sturen naar onze meldkamer in geval van rookontwikkeling. Beeldverificatie van de oorzaak van het alarm is een extra instrument voor de operator om snel de juiste maatregelen te nemen.

Als u thuis bent en er ontstaat rook, geven de rookmelders een alarmsignaal maar bovendien spreken ze. Een stem die u samen met een alarmsignaal waarschuwt, trekt meer uw aandacht dan alleen een alarmsignaal.

 

De rookmelders kunnen bovendien aan elkaar worden gekoppeld. Een detector in een kamer waar brand uitbreekt, zegt "Alarm! Brand". De tweede detector zegt "Alarm! Brand in de andere kamer!"

Wij raden één rookmelder per kamer aan, minstens één per verdieping.

De rookmelders zijn 24 uur per dag actief, ook als u uw alarmsysteem niet inschakelt.

Nee, dit is niet mogelijk omdat elk alarmsysteem specifiek gecodeerd wordt. De gebruikte componenten werken uitsluitend met uw VBox Pro en niet met een andere. Uw alarmsysteem zal dan ook niet gestoord worden door dat van uw buurman of door andere draadloze signalen.

Ja, in de Vbox Pro, het hart en brein van uw alarmsysteem, bevindt zich een batterij. Deze neemt de stroomtoevoer over. De accu gaat bij normaal gebruik 24u mee.

Wanneer de stroom uitvalt gaat de VBox Pro 24 uur mee.

In het vrije veld kunnen de zenders in het bedieningspaneel en/of de detectoren 100 meter overbruggen. In huis treedt sterke demping op door dikke muren of muren waarin veel metaal is verwerkt. Normale woonhuizen en villa’s vormen in principe geen probleem. Binnenhuis is er een goed bereik van 20 meter tussen de VBox Pro en het bedieningspaneel. 

Een magneetcontact wordt geplaatst op ramen en deuren en detecteert of deze worden geopend. Het aantal magneetcontacten hangt dus af van het aantal ramen en deuren waarlangs een inbreker uw woning kan binnendringen. Onze beveiligingsadviseurs geven u graag advies.

U kunt het alarm steeds activeren in de delen van het huis die u niet gebruikt. Dit doet u heel eenvoudig via het bedieningspaneel. U kunt het alarm ook zo instellen dat kleine huisdieren zich vrij in huis kunnen bewegen als het alarm geactiveerd is.

Gedeeltelijke beveiliging betekent dat u bepaalde delen van uw alarmsysteem kunt activeren. Meestal gaat het om een aantal deur- en raammagneten aan de buiten- en balkondeuren op de begane grond, die u kunt activeren terwijl u zelf thuis bent. Zo hebt u een beveiligde “perimeter” om u heen. Hierdoor kunt u dag en nacht gerust zijn.

Als het alarm afgaat, wordt de fotodetector geactiveerd en wordt er een reeks beelden doorgestuurd naar de meldkamer. De operator kan zo nagaan of het nodig is om onmiddellijk een bewakingsagent langs te sturen, de hulpdiensten te waarschuwen of dat er sprake is van een vals alarm. De fotodetector maakt alleen beelden wanneer het alarm afgaat. Zo is uw privacy in huis optimaal beschermd. 

Administratie

De opzegtermijn bedraagt 2 maanden voor het verstrijken van de overeengekomen contractduur. Hierna wordt de overeenkomst stilzwijgend voor onbepaalde duur verlengd. Het opzeggen van de overeenkomst moet per aangetekend schrijven gebeuren. De looptijd van het contract begint op de dag van oplevering van uw alarmsysteem. Die is dus bepalend voor de opzegtermijn.

Wij overlopen graag samen met u de mogelijkheden. Contacteer onze betreffende dienst en we helpen u met uw alarmsysteem.

We streven er naar om alle wijzigingen zo snel mogelijk te verwerken. Houd steeds rekening met een verwerkingstijd van 5 werkdagen.

Het is belangrijk om de gegevens van uw contactpersonen regelmatig te controleren en up to date te houden. Zo zijn zij in het geval van een alarmmelding altijd bereikbaar tijdens uw afwezigheid. U kunt de gegevens van uw contactpersonen gemakkelijk aanpassen in My Pages. Tijdens uw vakantie kunt u de vakantiemodus in My Pages activeren en tijdelijke contactpersoon opgeven die we bij een alarm waarschuwen. Mochten uw contactpersonen tegelijk met u op vakantie zijn, geef dit dan tijdig aan ons door.

In My Pages stelt u eenvoudig de vakantiemodus in. Als er dan een alarm afgaat weten de alarmoperatoren meteen dat het niet nodig is contact met u op te nemen. Zij zullen dan direct uw contactpersonen opbellen en eventueel de opvolger. Hierdoor gaat er geen kostbare tijd verloren.

Dit doet u heel eenvoudig via My Pages. U kunt daar steeds StarKeys toevoegen. Elke StarKey heeft een unieke identiteit en kunt u toewijzen aan een specifieke gebruiker.

Het enige wat u hoeft te doen is uw contactgegevens en die van de persoon die u aanbrengt doorgeven. Wij maken dan een afspraak met deze persoon. Vul dit formulier in. Wordt hij of zij klant? Dan krijgt u 2 maanden abonnement gratis!

Service

Verisure heeft haar eigen meldkamer die 24/7 bemand wordt door getrainde alarmoperatoren. Zij monitoren uw alarmsysteem permanent en nemen onmiddellijk actie wanneer er iets gebeurt. De meldkamer van Verisure is gecertificeerd door de FOD Binnenlandse Zaken - Directie Private Veiligheid en beschikt bovendien over het NEN-EN 50518 en ISO 9001 certificaat. Anders dan bij andere alarmcentrales werken onze alarmoperatoren alleen met onze techniek en diensten. U kunt onze alarmcentrale altijd telefonisch bereiken op 078/365 7 24.

Als klant krijgt u een geavanceerd en kwalitatief alarmsysteem dat onze productafdeling intern heeft ontwikkeld en dat volledig op uw woning wordt afgestemd. Een professionele installatie van uw alarmsysteem, 24/7 bewaking van uw alarm door een gecertificeerde alarmcentrale en interventies van een bewakingsagent zijn standaard inbegrepen. U kunt uw alarmsysteem eenvoudig beheren via My Pages. Bovendien kunt u alle functies op afstand besturen en controleren via de Verisure App. Bij Verisure krijgt u meer dan alleen een alarm, u krijgt er een volledig dienstenpakket erbij.

Uw alarm gaat af omdat één van de onderdelen van uw alarmsysteem beweging, schade of rookontwikkeling detecteert. De VBox Pro, de centrale eenheid van het alarm, stuurt dit signaal onmiddellijk door naar de alarmcentrale. Aan de hand van de beelden die de fotodetector heeft genomen controleert de alarmoperator de oorzaak van het alarm. Hij zal dan in uw woning spreken en luisteren via de VoiceBox of neemt contact met u op. Indien u niet bereikbaar bent worden uw contactpersonen opgebeld. Afhankelijk van uw keuze wordt de politie op de hoogte gebracht of neemt een bewakingsagent polshoogte bij uw woning.

Wij zien een vals alarm als een test waaruit blijkt dat uw alarmsysteem van Verisure werkt. Als er een alarmmelding is, neemt de alarmoperator contact met u op. We weten dan hoe het met u is en dat u zich niet in een onveilige situatie bevindt. Indien u niet bereikbaar bent nemen wij contact op met uw contactpersonen. In geval van twijfel sturen we een bewakingsagent ter plaatse.

De installatie van een alarmsysteem duurt ongeveer 2 tot 4 uur. De professionele installateur zal uw alarmsysteem monteren, programmeren en aansluiten op de meldkamer van Verisure. Hij test de werking van uw alarmsysteem grondig, net als de verbinding met de meldkamer. U krijgt een volledige uitleg over het alarmsysteem.

De bewakingsagent doet een externe controle van uw woning om na te gaan of men probeerde in te breken. Indien hij iets verdacht opmerkt, blijft hij ter plaatse tot de hulpdiensten gearriveerd zijn.

Nee, een professionele bewakingsagent komt ter plaatse om de situatie veilig te maken en uw woning te beschermen tegen eventuele verdere schade. Bij een inbraak of ander onraad zal de bewakingsagent de politie inschakelen.

Onze meldkamer krijgt onmiddellijk de alarmmelding en stuurt indien nodig een bewakingsagent naar uw woning. Er wordt naar gestreefd om uw woning binnen een half uur te bereiken. Vanwege verkeersdrukte of onvoorziene omstandigheden zijn er echter ook langere aankomsttijden mogelijk.

Klachten

VWij hechten veel waarde aan uw mening. Elke klacht is voor Verisure het signaal dat we iets beter kunnen doen. Laat het ons weten via onze klantendienst. Wij zorgen voor een zeer snelle behandeling van uw klacht.